Мас-медіа

Діяльність спрямовується на охоплення загального населення України і включає розробку та розповсюдження різноманітних інформаційних матеріалів і зовнішньої реклами, а також організацію і проведення публічних заходів для просування ключових меседжів з профілактики ВІЛ, популяризації відповідальної і безпечної поведінки, толерантності та зниження стигматизації і дискримінації людей, яких торкнулася проблема ВІЛ. Це дозволяє значно підвищити рівень інформованості суспільства про ВІЛ/СНІД. 

Перша хвиля Кампанії (2009-2010 роки)

Перша хвиля Кампанії (2009-2010 роки) спрямовувалася на популяризацію захищеного сексу та використання презервативів. Для цього було розроблено плакати «Зайдеш на каву?», «Подивимось кіно у мене вдома», «Секс = презерватив» та «Щодня лікування ВІЛ коштує приблизно 300 презервативів». Також було виготовлено та розповсюджено по всій Україні понад 3,400 примірників зовнішньої реклами (1,075 біл-бордів, 1,480 сіті-лайтів, 850 метролайтів, розміщених у Київському метрополітені).

У 2009 році, з нагоди початку Кампанії, було проведено прес-конференцію, на якій презентовано мету, завдання та основні меседжі Кампанії.

Гасло Кампанії «Не Дай СНІДу Шанс!» було презентовано глядачам щорічного концерту з нагоди Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом. Концерт «Не Дай СНІДу шанс! SOSстрадание» відбувся у Київському палаці спорту і двічі транслювався на національному телебаченні (охоплено близько 10 млн. глядачів). Партнерами в організації концерту були Комітет з протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним хворобам МОЗ України, Національний інтернет-портал «UkrNet», Міжнародний Альянс з ВІЛ/СНІД в Україні, ЮНЕЙДС, Фонд волонтерів України.

У концерті взяли участь зірки української естради Наталя Могилевська, Віталій Козловський, дует «Алібі», Міка Ньютон, Лама, Анастасія Приходько та інші виконавці. Вони звернули увагу глядачів на проблему поширення епідемії ВІЛ/СНІДу в Україні, закликали молодь до відповідальної поведінки та пропагували толерантне ставлення до людей, які живуть з ВІЛ.

Оскільки перша хвиля давала старт Кампанії в цілому, зусилля GIZ спрямовувалися на (1) її популяризацію серед партнерів і цільової аудиторії та (2) розробку власних довгострокових проектів і заходів, впровадження яких почалося з другої і наступних хвиль.

 

 

Програма «Студентська республіка» проводиться з 1998 року. Центральна подія програми – організаційно-діяльнісна гра - створення молодіжної квазі-держави, в якій відбувається виборча кампанія, вибори Студентського президента та депутатів Студентського парламенту. Гра супроводжується проведенням круглих столів, семінарів, тренінгів для активістів, ігрових змагань, конкурсів, спортивних та інтелектуальних турнірів тощо.

У 2010 році Кампанію було представлено на масових молодіжних заходах, зокрема:
- на фестивалі «КаZантип 2010» (АР Крим) проведено акцію «Кондом-парад», до якої долучилися близько 5 тисяч учасників – представників України та інших країн;
- на програмі «Студентська республіка» (серпень 2010 року, м. Маріуполь Донецької області), в якій взяли участь близько тисячі студентів з усіх регіонів України.

Крім того, GIZ з нагоди Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом було організовано акцію в супермаркеті «Ашан» (м. Київ), яка охопила понад 3 тисячі людей.

Кампанія отримала потужний інформаційний та наочний супровід. Найбільшу увагу привертали плакати, біл-борди та сіті-лайти, плакати, які впродовж 2009-2011 років було виготовлено в кількості 74 тисячі примірників.

У рамках підготовки концерту «Не Дай СНІДу Шанс! SOSтрадание» (2009 рік) було розроблено і виготовлено 1 тисячу плакатів, які розміщено в навчальних закладах і гуртожитках Києва; 15 тисяч флаєрів-оголошень про концерт, які розповсюджено серед студентів ВНЗ Києва та під час концерту; на звороті флаєрів наводилася інформація про шляхи передачі ВІЛ; крім того, інформацію про Кампанію було розміщено на обкладинках квитків на концерт. Футболки і сумки з логотипом Кампанії розповсюджено серед волонтерів, які допомагали у проведенні концерту. Для популяризації Кампанії футболки з її логотипом також було розповсюджено серед учасників фестивалю «КаZантип 2010» (АР Крим) та учасників акції в супермаркеті «Ашан»; блокноти та футболки з логотипом Кампанії поширювались серед учасників «Студентської республіки». 68

Кампанія активно висвітлювалась засобами масової інформації: загалом, 176 медіа публікацій (преса, телебачення, інтернет-ресурси) дали змогу поширити інформацію на всі регіони України.

Друга хвиля Кампанії (2010-2011 роки)

Друга хвиля Кампанії (2010-2011 роки) проходила під гаслом «Збережи сім’ю, збережи життя!». Цільовою аудиторією були загальне населення та молодь.

Під час другої хвилі Кампанії 3 грудня 2010 року з нагоди Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом у Національному палаці мистецтв «Україна» відбувся концерт «Не Дай СНІДу Шанс!». У концерті взяли участь Анастасія Приходько, Віталій Козловський, Світлана Лобода, Василь Бондарчук, учасники телешоу «Фабрика – 3» та інші відомі виконавці і гурти. Своїми виступами та громадянською позицією зірки української естради привернули увагу до проблеми епідемії ВІЛ/СНІДу в нашій країні та закликали до толерантного ставлення до людей, які живуть з ВІЛ.

Важливим інструментом Кампанії є розповсюдження ключових меседжів за допомогою зовнішньої реклами: біл-бордів та сіті/метролайтів; зокрема, 200 примірників було встановлено в Києві, Хмельницькому та Чернівцях, а також в усіх регіонах України розповсюджувались плакати (загальна кількість – 1 тисяча примірників).

 

 

В рамках цієї хвилі Кампанії започатковано проекти «Маршрут безпеки» та «Fair Play - Чесна гра», впровадження яких триває й до сьогодні. Зокрема, презентація проекту «Fair Play - Чесна гра» відбулась 25 червня 2011 року в Міжнародному дитячому центрі «Артек» в рамках Фестивалю для обдарованих дітей-сиріт «Щасливі долоні».

«Маршрут безпеки» – це проект, який дозволяє підвищити обізнаність молоді з питань репродуктивного здоров’я. з профілактики ВІЛ/СНІДу та ІПСШ і формування толерантного ставлення до людей, які живуть з ВІЛ.

Методику проекту «Fair Play - Чесна гра» побудовано на основі поєднання рухливих ігор з елементами футболу і засвоєння знань щодо збереження та захисту життя і зміцнення здоров’я людини, а також базових засад профілактики ВІЛ.

Серед партнерських заходів, які проводилися за підтримки GIZ, були перший і другий тижні здоров’я в Національному технічному університеті України «Київський політехнічний інститут» (студентські марафони), якими охоплено близько 30 тисяч осіб. В рамках тижнів здоров’я проведено «Маршрути безпеки». Для анонсування цих заходів надруковано плакати, які було розміщено в навчальному закладі та його 69 гуртожитках.

За підтримки GIZ в супермаркеті «Ашан» (м. Київ) було проведено акцію до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, якою було охоплено близько 3 тисяч осіб. На всіх заходах розповсюджувалися брошури «Безпечний секс» і «Залишайся в тусні!» (по 4 тисячі примірників кожної назви).

 

Третя хвиля Кампанії (2011-2012 роки)

Третя хвиля Кампанії (2011-2012 роки) відбувалася в рамках підготовки та проведення в Україні фіналу Чемпіонату Європи з футболу 2012 року (Євро-2012). Це визначило включення футбольної тематики до образів та меседжів Кампанії, а також її орієнтацію насамперед на молодь.

6 жовтня 2011 року було підписано Меморандум про взаєморозуміння та подальше співробітництво між ФФУ та GIZ. Цим самим сторони об’єднали зусилля в рамках реалізації Національного соціального проекту «Давай разом!» до Євро-2012 та проекту «Відкриті розважальні футбольні школи» в Україні для досягнення спільної мети – поширення і просування футболу серед дітей та молоді, а також донесення за допомогою футболу інформації про здоровий спосіб життя, взаємоповагу та інші важливі цінності.

 

Кампанія проходила під гаслом «Чесна гра», її центральним візуальним образом став гравець Національної збірної України Анатолій Тимощук і слоган «Я – лідер на полі. Стань лідером свого життя. Грай чесно!». В рамках Кампанії було виготовлено 528 біл-бордів та 163 сіті-лайти, які було розміщено в Києві, АР Крим та великих містах України.

Для цієї хвилі Кампанії було знято відеоролик з Анатолієм Тимощуком. Ролик транслювався під час занять «Fair Play - Чесна гра» у школах України, а також на Національному спортивному комплексі «Олімпійський» і на стадіоні «Арена Львів» під час футбольних матчів. За оцінками, відеоролик (з урахуванням телетрансляції) переглянули близько 12,5 мільйона осіб.

24 листопада 2011 року в Київському Палаці спорту відбувся концерт, організований у партнерстві з МОЗ, Держслужбою України соцзахворювань, Державною службою молоді та спорту України, Посольством ФРН в Україні, Посольством Іспанії в Україні, Міжнародним Альянсом з ВІЛ/СНІД в Україні, Всеукраїнською мережею ЛЖВ, 70

ЮНЕЙДС, ФН ООН, ВГО «Рух за здоров’я». Перед початком концерту біля центрального входу до Київського Палацу спорту було проведено акцію «Свічкова хода», в якій взяли участь волонтери, патронажні сестри міської організації Товариства Червоного Хреста і молодь. Під час акції працювала мобільна діагностична амбулаторія Клубу «Еней», де фахівці провели експрес-тестування на ВІЛ усім охочим.

Під час концерту відомі українські естрадні виконавці Руслана, Alyosha, Анастасія Приходько, Віктор Павлік, Віталій Козловський закликали українську молодь не дати СНІДу шанс і толерантно ставитись до ВІЛ-позитивних людей. За підтримки посольства Іспанії в Україні в концерті взяв участь відомий іспанський гурт «Fuel Fandango»: співачка Ніта, продюсер і музикант Але Коста та барабанщик Карлос Соса завітали в Україну, щоб також приєднатися до Кампанії «Не Дай СНІДу Шанс!». Концерт широко висвітлювався у ЗМІ та транслювався національними телеканалами. За оцінками, його переглянули близько 7 мільйонів глядачів.

 

 

У 2012 році фінальна частина 14 Чемпіонату Європи з футболу відбувалася в Польщі та Україні. Однією зі складових культурної програми Євро-2012 стало Європейське містечко, яке розташувалося у Києві під Аркою Дружби народів і працювало з 2 червня по 1 липня 2012 року під девізом «Наш Континент. Наше Майбутнє». Ініціативу щодо його створення підтримали Делегація Євросоюзу в Україні, GIZ і Київська міська державна адміністрація.

До участі в заходах Євромістечка долучилися численні державні установи, громадські організації та бізнес-структури: Держслужба України соцзахворювань, Державна служба молоді та спорту України, ФФУ, Посольство Швеції в Україні, Посольство Франції у Києві, ЮНЕЙДС, ЮНІСЕФ, Фонд братів Кличків, організація «Deutsche AIDS Hilfe», Товариство Червоного Хреста України, Харківський та Вінницький обласні, Київський міський центри профілактики і боротьби зі СНІДом, Міжнародний Альянс з ВІЛ/СНІД в Україні, Всеукраїнська мережа ЛЖВ, Міжнародний благодійний фонд «Здоров’я українського народу», Всеукраїнська благодійна організація «Конвіктус Україна», Фундація «Мистецтво життя», організація «Dance4Life» тощо.

Під час роботи Євромістечка було презентовано проекти та досвід співпраці Україна-ЄС в 11 ключових сферах через музичні концерти, покази фільмів, дебати та інші заходи.

GIZ представило у Євромістечку свої програми і проекти, зокрема, проект DGRV/GIZ, спрямований на розвиток сільської місцевості в Україні, проект «Стала енергетика в українських будинках» тощо; Всеукраїнську інформаційну Кампанію «Не Дай СНІДу Шанс!», проекти «Fair Play – Чесна гра» і «Маршрут безпеки».

8-11 та 15-18 червня 2012 року на малому футбольному полі відбулися футбольні фестивалі «Чесна гра» та турнір для дитячих команд, організований спільно з ФФУ. 14 та 17 червня проведено «Маршрути безпеки» для відвідувачів Євромістечка.

17 червня 2012 року Євромістечко відвідали пацієнти протитуберкульозного дитячого санаторію «Барвінок» (м. Боярка Київської області). 44 дитини взяли участь у футбольному міні-фестивалі, а також поспілкувалися з чемпіоном світу з боксу Віталієм Кличком і отримали подарунки у вигляді сувенірів і м’ячів з його автографом.

28-29 червня в Євромістечку відбулася виставка плакатів «Мистецтво проти СНІДу», яку презентував Харківський обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом за підтримки Держслужби України соцзахворювань, Благодійного фонду «Червона стрічка» та GIZ. Метою виставки стало привернення уваги громадськості, насамперед молоді, до проблеми поширення ВІЛ/СНІДу в Україні. На виставці свої роботи представили митці з України, Росії, США, Китаю, Японії, Туреччини, Польщі, Бельгії, Грузії, Узбекистану, Мексики.

У Євромістечку діяла пересувна мобільна амбулаторія, відвідувачі якої змогли пройти безкоштовне тестування на ВІЛ, а також отримати необхідну інформацію про ВІЛ та шляхи його уникнення. Близько 500 осіб пройшли тестування в мобільній амбулаторії. За результатами тестувань медики виявили 15 випадків ВІЛ-інфекції та 6 випадків гепатиту С. Усім, хто пройшов тестування, було надано необхідні консультації, інформаційні матеріали та (в разі необхідності) координати центрів профілактики та боротьби зі СНІДом.

Серед учасників заходів та відвідувачів Євромістечка розповсюджувалася брошура «Безпечний секс», закладки до книг із символікою «Чесна гра» та інформаційні вісники «Fair Play - Чесна гра». Юним спортсменам – учасникам турніру в Євромістечку – вручено сумки та рюкзаки, які безкоштовно надала компанія Puma – один зі спонсорів Євромістечка.

Загалом, профілактичними та інформаційно-просвітницькими заходами Євромістечка було охоплено приблизно 90 тисяч відвідувачів.

У 2012 році тривала активна співпраця GIZ та Міжнародного дитячого центру «Артек» (АР Крим). Кампанію «Не Дай СНІДу Шанс!» було представлено серед юних учасників Фестивалю для обдарованих дітей-сиріт «Щасливі долоні», в рамках якого проведено турнір «Чесна гра», та Міжнародного дитячого хорового конкурсу-фестивалю «Артеківські зорі» (в кожному з фестивалів узяли участь по 3 тисячі дітей з усієї України). Для учасників та переможців фестивалів виготовлено кубки, медалі, дипломи, футболки з символікою Кампанії.

У НТУУ «КПІ» проведено зимовий та весняний студентські марафони. У зимовому марафоні взяли участь 120 студентів, які серед інших змагань пройшли також «Маршрут безпеки». Під час весняного марафону 44 учасники пройшли «Маршрут безпеки», 105 осіб – тестування на ВІЛ, 50 осіб отримали консультацію з питань ВІЛ, 36 осіб долучилися до роботи «Живої бібліотеки»; 32 студенти КПІ були волонтерами заходу, ще 300 взяли участь у тематичному флеш-мобі в рамках марафону. Крім того, було розповсюджено брошури «Факти про ВІЛ» та «Безпечний секс» загальним накладом 1,4 тисячі примірників.

Молодіжний форум «Не Дай СНІДу Шанс!», свічкова інсталяція і тематична вечірка після форуму, 2012 рік

29 листопада 2012 року в Києві відбувся Всеукраїнський молодіжний форум «Не Дай СНІДу Шанс!», у якому взяли участь понад 500 представників з усієї України. Мета заходу – об’єднати зусилля держави, партнерських організацій та громадськості в рамках масштабної кампанії з профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу, почути думку молоді щодо найбільш проблемних питань боротьби з ВІЛ/СНІДом. У форумі взяли участь міжнародні та національні експерти у сфері боротьби з епідемією ВІЛ, громадські діячі, державні високопосадовці, а також відомі в Україні особистості, небайдужі до проблем ВІЛ/СНІДу, – Соломія Вітвіцька, Денис Силантьєв, Ольга Сумська та Віталій Борисюк, які висловили свою позицію щодо цієї актуальної для України теми. Учасники 73 форуму, серед яких були студенти, представники ЗМІ та громадських організацій, взяли участь у пленарній дискусії та роботі креативних секцій «Інформаційна кампанія щодо профілактики ВІЛ», «Все, про що я хочу поговорити (ВІЛ та теми «табу»)», «Як я бачу заходи з профілактики ВІЛ», «Права людини та толерантність».

Після закінчення Молодіжного форуму на сходах Українського дому відбувся інтерактивний флеш-моб – свічкова інсталяція, організована Товариством Червоного Хреста України з нагоди Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом.

Учасники форуму продовжили спілкування у неформальній атмосфері на молодіжній вечірці. Гості вечірки – відомі зірки української популярної музики Володимир Ткаченко, Марія Яремчук, Олександр Павлік, Олександр Лещенко, Alyosha, Аліса Петрик, Кіріл Охріменко – наголошували на необхідності ведення молодими людьми здорового способу життя, закликали до відповідальної поведінки та активно підтримали ключові меседжі Всеукраїнської інформаційної Кампанії «Не Дай СНІДу Шанс!». Серед учасників форуму було розповсюджено сумки та нотатники з символікою Кампанії. Переможцям тематичних конкурсів у рамках вечірки вручено парасольки та кухлі з логотипом Кампанії. Репортаж про молодіжний форум та концерт з вечірки згодом неодноразово транслювала телекомпанія УТР.

Четверта хвиля Кампанії (2013-2014)

Четверта хвиля Кампанії (2013-2014) спрямована на загальне населення України. Гасла цієї хвилі: «Обізнаність – мій вибір!», «Добровільне тестування на ВІЛ – мій вибір!», «Відповідальна поведінка – мій вибір!».

«Обличчями» Кампанії стали відомі в Україні особистості – спортсмени, співаки, телеведучі, актори, шоумени, а також члени їхніх сімей: Соломія Вітвіцька, Андрій Гусін, Андрій Данілевич, Влад Дарвін, Дядя Жора, Альона Мозгова, Кіріл Охріменко, Віктор та Олександр Павліки, Аліса Петрик, Денис та Інна Силантьєви, Ольга Сумська, Анна та Віталій Борисюки, Володимир Ткаченко, Марія Яремчук, Alyosha. Багато з них згодом брали участь і в інших заходах Кампанії, наприклад, у Всеукраїнському молодіжному форумі «Не Дай СНІДу Шанс!».

 

 

Загалом було надруковано 2,700 біл-бордів, 960 з яких перебували в ротації у 2013 році та 1,210 – у 2014 році; 1,300 сіті-лайтів перебувають у ротації упродовж 2014 року.

За підтримки GIZ відбулися партнерські заходи в МДЦ «Артек» та НТУУ «КПІ».

Зокрема, волонтери з числа студентів КПІ організували і провели День здоров’я (25 квітня 2013 року) та Марафон здоров’я (грудень 2013 року). Близько 30 тисяч осіб було охоплено кожним з цих заходів.

Фестивалі в МДЦ «Артек» «Щасливі долоні» та «Артеківські зорі» зібрали по 3 тисячі учасників кожен, для яких було виготовлено:
- 3 тисячі артеківських футболок;
- кубки та медалі для переможців конкурсів;
- 1 тисячу примірників буклету про Міжнародний дитячий хоровий конкурс-фестиваль «Артеківські зорі», в якому вміщено інформацію про GIZ та Кампанію «Не Дай СНІДу Шанс!»;
- 1 тисячу плакатів і 15 банерів цього фестивалю (з логотипом Кампанії).

В рамках Кампанії надруковано 10 тисяч плакатів «Не Дай СНІДу Шанс!» з телефоном Національної лінії телефону довіри з проблем ВІЛ/СНІДу. Плакати було надано обласним центрам профілактики і боротьби зі СНІДом, які згодом розповсюджували їх серед своїх партнерських організацій (поліклінік, лікарень, НУО, ВІЛ-сервісних організацій тощо) по всій Україні.

Під час програмних заходів Кампанії у 2013-2014 роках в повному обсязі розповсюджено брошури «Захищений секс» (наклад – 60 тисяч примірників) та «Факти про ВІЛ» (наклад – 100 тисяч примірників), які було видано з новим дизайном наприкінці 2012 року.

Також надруковано і розповсюджено матеріали з логотипом Кампанії і телефоном гарячої лінії з питань ВІЛ/СНІДу:
- кишенькові календарі (наклад – 50 тисяч примірників);
- настільні календарі (наклад – 3 тисячі примірників);
- плакати (наклад – 5 тисяч примірників; у 2013 році розповсюджено 200 примірників);
- настінні календарі (наклад – 5 тисяч примірників).

У 2013 році матеріали Кампанії отримали вагому медіа- та Інтернет-підтримку. Зокрема, фрагменти концерту до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом транслювалися на телебаченні у ранкових програмах телерадіокомпанії «Київ» (за оцінками, їх переглянуло близько 566 тисяч глядачів). Крім того, трансляцію повної версії концерту 1 грудня 2013 року здійснив канал УТР - за оцінками, її переглянули близько 23 мільйонів глядачів України, а також Росії, Болгарії, Казахстану та інших країн.