Гаряча лінія

ПРОЕКТ «НАЦІОНАЛЬНА ЛІНІЯ ТЕЛЕФОНУ ДОВІРИ З ПРОБЛЕМ ВІЛ/СНІД»
http://helpme.com.ua
Номер Телефону довіри: 0 800 500 451 (дзвінки для абонентів безкоштовні зі стаціонарних та мобільних телефонів в Україні)

Проект «Національна лінія Телефону довіри з проблем ВІЛ/СНІД» розпочав свою роботу у 2003 році і діє до сьогодні. Мета проекту – зменшення негативних наслідків епідемії ВІЛ/СНІДу та покращення якості життя людей, які живуть з ВІЛ, їхніх родичів та населення України в цілому, шляхом інформаційно-психологічного телефонного та он-лайн консультування з питань ВІЛ/СНІДу та супутніх проблем. Консультації Телефону довіри охоплюють широке коло питань щодо ВІЛ/СНІДу та супутніх проблем (наркотична залежність, ІПСШ, туберкульоз тощо). Надаються комплексні консультації, які містять інформаційну, терапевтичну та підтримувальну складові, включаючи питання добровільного тестування на ВІЛ, діагностики, АРТ, постконтактної профілактики та профілактики вертикальної трансмісії ВІЛ, захисту прав, можливостей реабілітації та замісної терапії.

Роботу Телефону довіри спрямовано на різні цільові групи: людей, які живуть з ВІЛ, та їх близьке оточення; осіб з потрійним діагнозом (ВІЛ-інфекція, туберкульоз, залежність від наркотичних речовин); школярів та молодь; ЧСЧ; ВІЛ-позитивних вагітних жінок; осіб, які мають хімічні залежності; загальне населення. Крім того, надаються кваліфіковані консультації з питань лікування ВІЛ/СНІДу лікарям, які призначають АРТ і ведуть ВІЛ-інфікованих пацієнтів/хворих на СНІД; іншим фахівцям, які беруть участь у забезпеченні дотримання пацієнтами режиму лікування.

Консультування клієнтів Телефону довіри (3-4 тисячі консультацій щомісяця) здійснюється за допомогою телефону та мережі Інтернет. Завдяки цьому послуги доступні на всій території України. Фахівці Телефону довіри надають консультації електронною поштою та за допомогою програми Siteheart російськомовним клієнтам з Росії, Білорусі, Казахстану, Молдови та ін. – запитання можна також поставити на сайті проекту або в онлайн чаті. Телефон довіри працює цілодобово та безкоштовно; консультанти керуються принципами анонімності та конфіденційності. Відповіді на запитання клієнтів залежно від тематики надають психологи, лікарі-інфекціоністи та ЧСЧ-консультанти.

Проект фінансує Міжнародний Альянс з ВІЛ/СНІД в Україні в рамках Програми «Побудова сталої системи надання комплексних послуг з профілактики ВІЛ, лікування, догляду та підтримки груп ризику та ЛЖВ» за кошти Глобального Фонду.

У різні роки діяльності проекту надавали фінансову та організаційну підтримку Всеукраїнська мережа ЛЖВ, Фонд Олени Пінчук «АНТИСНІД».

Партнерськими проектами Телефону довіри є Всеукраїнська Гаряча лінія з питань, пов’язаних із захворюванням на туберкульоз, та проект «Доступ спільнот до послуг з догляду та лікування ВІЛ через зміцнення систем охорони здоров’я» («ACCESS»). Обидва проекти також виконують фахівці Благодійної організації «Фонд профілактики хімічних залежностей та СНІДу».

Постійне вдосконалення знань та вмінь членів команди Телефону довіри здійснюється завдяки проведенню навчальних тренінгів, інтервізій, супервізій, планових та позачергових атестацій.
Сайт Телефону довіри є важливою складовою його роботи: тут розміщують оновлену базу даних ВІЛ-сервісних організацій, новини та статті про послуги, методи лікування, нові проекти партнерських організацій та ін. Інформацію про Телефон довіри розміщено на сайтах партнерів: Держслужби України соцзахворювань, Всеукраїнської мережі ЛЖВ, Фонду Олени Пінчук «АНТИСНІД» тощо.

У 2012 році було надруковано брошури і наклейки з контактами Телефону довіри (10,400 стікерів і таку саму кількість листівок), які направлено у партнерські ВІЛ-сервісні організації по всій Україні. Інформацію про Телефон довіри розміщено також на інформаційних матеріалах організацій-партнерів.

Завдяки співпраці з GIZ інформація про Телефон довіри активно розповсюджується в рамках інформаційної Кампанії «Не Дай СНІДу Шанс!».

У дослідженні «Обізнаність населення Криму про проблему ВІЛ/СНІДу: 2013-2015», проведеному в січні-лютому компанією GFK на замовлення GIZ, кілька запитань стосувалося рівня обізнаності щодо роботи Телефону довіри. Результати опитування засвідчили, що 37% респондентів (41% серед молоді) чули про Телефон довіри, з них:
- 75% (79% серед молоді) знають, що дзвінки на лінію безкоштовні;
- 65% (72% серед молоді) вважають, що звертатися на Телефон довіри потрібно у випадку, якщо на їхню думку, він/вона заразився ВІЛ; 29% (32% серед молоді) – якщо вони знають когось, у кого може бути ВІЛ; 32% (29% серед молоді) – щоб запитати, як не інфікуватися ВІЛ; 28% (26% серед молоді) – для отримання загальної інформації про ВІЛ/СНІД.