Перейти до основного вмісту
Час обирати здоров'я
Мотошоломи рятують життя — запровадження європейських стандартів посилить захист мотоциклістів і пасажирів
31.03.2025
16:29

Мотошоломи рятують життя — запровадження європейських стандартів посилить захист мотоциклістів і пасажирів

Центр громадського здоров’я продовжує інформувати населення щодо відповідального ставлення до свого здоров’я та профілактику травматизму на дорогах.

В Українському кризовому медіацентрі відбулася пресконференція, присвячена підвищенню рівня захисту водіїв та пасажирів мотоциклів та мопедів та необхідності запровадження в Україні Регламенту Європейської економічної комісії ООН №22 щодо безпеки мотошоломів (ECE 22), організована ГО «Життя».

У 2024 році на 25% зросла кількість ДТП за участю мотоциклів та мопедів порівняно з попереднім роком. Випадки травматизму серед мотоциклістів теж почастішали на 25%. Про це свідчать дані Національної поліції.

Завідувачка відділу профілактики неінфекційних захворювань ДУ «Центр громадського здоров’я» Олена Запорожська під час свого виступу зауважила, що майже 30% усіх смертей унаслідок ДТП у світі, пов'язані з мотоциклами, мопедами, скутерами та іншими дво- й триколісними транспортними засобами (ТЗ), а водії мотоциклів у 26 разів частіше гинуть у ДТП, ніж водії автомобілів.

Олена Запорожська наголосила, що зменшити цей рівень смертності не лише можливо, щоб уберегти більше людських життів, а й необхідно для підтримки нашої держави, оскільки однією з найгостріших соціально-економічних проблем, що загрожують майбутньому України, є демографічна криза, основними причинами якої є війна, низька народжуваність та висока смертність населення.

Крім того, зауважила експертка ЦГЗ, зростання смертності та тяжких травм на дорогах створює додаткове фінансове навантаження на систему охорони здоровʼя та добробут громадян. За оцінкою Світового Банку, щорічні втрати в результаті ДТП в Україні становлять близько 4–5 млрд доларів США

Хоча правилами дорожнього руху визначено, що як водії, так і пасажири під час руху на мотоциклі або мопеді зобов’язані бути в застебнутому мотошоломі, відсутність чітких стандартів шоломів в Україні створює ілюзію захисту та підвищує рівень смертності серед мотоциклістів.

Ключовим рішенням щодо зниження ризику смертності та тяжких травм унаслідок ДТП серед водіїв та пасажирів дво- та триколісних ТЗ є використання мотошоломів, які відповідають Регламенту ECE 22, офіційному стандарту безпеки мотошоломів у ЄС. Використання «безпечних» шоломів може більш як ушестеро зменшити ризик смертельних травм і до 74% знизити ризик серйозних травм голови.

Відповідно до «Стратегії демографічного розвитку України на період до 2040 року» та операційного плану заходів із її реалізації на 2024-2027 роки, держава зобов’язана впроваджувати ефективні політики, спрямовані на зниження рівня смертності та травматизму, зокрема, внаслідок ДТП. 

Іншими спікерами заходу були голова правління ГО «Життя» й експертка у сфері безпеки дорожнього руху Оксана Левицька, народний депутат України Володимир Крейденко, заступник начальника Відділу технічного регулювання на транспорті Міністерства розвитку громад та територій України Руслан Кириченко, членкиня дирекції ГО «Мотохелп» Олександра Глотова, лікар-нейрохірург Київської міської лікарні швидкої допомоги Костянтин Миц та заступник начальника відділу розшуку та опрацювання матеріалів ДТП управління безпеки дорожнього руху Департаменту патрульної поліції Дмитро Андрієнко.

Інші новини