Перейти до основного вмісту
Тютюнові вироби для нагрівання – нова загроза для громадського здоров’я
03.05.2019
18:12

Тютюнові вироби для нагрівання – нова загроза для громадського здоров’я

Наприкінці квітня з’явилося рішення Агенції з контролю за якістю харчових продуктів і медикаментів (FDA) при Міністерстві охорони здоров’я і соціальних служб США щодо нового тютюнового продукту IQOS. Агенція дозволила продаж цієї системи для нагрівання тютюну на ринку США. Українські ЗМІ одразу «розтиражували» цю новину, однак із неправильними акцентами, які можуть ввести в оману багатьох людей. Саме тому Центр громадського здоров’я вирішив розповісти про те, яким є рішення FDA  насправді і які є ризики при використанні тютюнових виробів для нагрівання від будь-якого виробника.

Що потрібно знати?

·      стіки для новітніх систем куріння містять тютюн і викликають залежність, тому відмовитися від їх вживання може бути так само складно, як і від куріння звичайних сигарет;

·      такі пристрої НЕ допомагають відмовитися від куріння звичайних сигарет;

·      бракує незалежних досліджень про їхній вплив на здоров’я, у тому числі – довгостроковий; дослідження, проведені індустрією, не повинні братися до уваги, оскільки є маніпулятивними;

·      хоча виробник наголошує на тому, що його продукт виділяє менше шкідливих речовин, це зовсім не означає, що він є безпечнішім для здоров’я, адже у кожного організму своя порогова дія токсичних речовин, тому навіть незначний їх вплив на організм може викликати серйозні захворювання); до речі, результати деяких останніх незалежних досліджень свідчать про те, що при використанні тютюнових виробів для нагрівання рівень деяких токсичних речовини, що виділяються, є в рази вищим, ніж у сигаретах.

Яким насправді є рішення FDA?

  • FDA лише дозволила продаж одного новітніх засобів куріння на території США, але з дуже жорсткими обмеженнями (які застосовуються до тютюнових виробів). Наприклад, буде запроваджено відповідне маркування виробів (попередження про ризики для здоров’я як на пачках сигарет), буде заборонено рекламу продукту (не лише стіків, але й усіх компонентів системи) та продаж неповнолітнім (чітко визначено цільову групу продукту – дорослі, що вживають тютюн). До того ж, виробник зобов’язаний інформувати FDA про усі плани щодо маркетингу продукту заздалегідь, а FDA залишає за собою право відкликати своє рішення у випадку порушення встановлених вимог.
  • FDA НЕ ВИЗНАЛА, що куріння тютюнового виробу для нагрівання є безпечнішим для здоров’я, оскільки бракує достовірних даних. Про це йшлося і два роки тому, коли компанія-виробник тільки подала запит на дозвіл продавати свій продукт на території США. З того часу рішення не змінилося.