Перейти до основного вмісту
2 квітня - Всесвітній день поширення інформації про проблему аутизму
31.03.2017
19:25

2 квітня - Всесвітній день поширення інформації про проблему аутизму

Міжнародна спільнота закликає кожного долучитися до важливої мети поширення інформації про аутизм. Долучайтеся до акції #ублакитному: одягніть щось блакитне 2 квітня, опублікуйте своє селфі та розкажіть про дітей з аутизмом хоча б одному вашому знайомому. Хай якомога більше людей дізнаються про аутизм і цих особливих, загадкових, щирих, добрих дітей, дітей з розладом спектру аутизму.

Аутизм – це порушення розвитку, яке проявляється протягом перших років життя дитини і є наслідком неврологічного розладу, що позначається на функціонуванні мозку. Наразі цей термін отримав ширшу назву – розлад спектру аутизму. Розлади спектру аутизму (РСА) – це широкий спектр різних форм розладів, об’єднаних спільними характеристиками, а саме: труднощами у побудові соціальних стосунків, спілкуванні та особливою стереотипністю поведінки. І власне введення поняття спектру підкреслює, що ці характеристики можуть бути виражені дуже по-різному і що в групі таких дітей можливі дуже різні ступені важкості цього розладу.

Деякі ознаки РСА, які можна помітити у дитини від 2х років [1]:
– не дивиться в очі,
– не цікавиться іншими дітьми,
– не терпить доторкань,
– чутлива до певних звуків,
– викладає іграшки в лінію,
– не володіє мовленням, не може сказати чого бажає,
– не усвідомлює небезпечних ситуацій,
– гіперактивна або ж навпаки – пасивна,
– проявляє часті істерики.
Якщо якась із цих рис притаманна вашій дитині, це зовсім не обов'язково аутизм. Однак потурбуватися варто та попередити свого педіатра.

У більшості випадків РСА призводить до інвалідизації та порушенню соціального функціонування дітей та їх сімей.

АЛЕ! Досвід багатьох країн свідчить, що чим раніше розпочато терапія аутизму, психолого-педагогічна корекція дитини, тим легше будуть прояви аутизму в дорослому віці.

60% дітей з розладами спектру аутизму, терапія яких була розпочата у віці 2-4 роки, в шкільному віці змогли займатися за програмою загальноосвітньої школи, 20% - допоміжної програмою [2]. Майже половина (близько 44%) дітей, з РСА має від середнього до високого рівня інтелектуальних здібностей [3].

Ріст і розвиток людей з аутизмом в атмосфері любові, прийняття і підтримки, підвищує їх шанси на кращу адаптацію до навколишнього світу. Необхідно допомогти їм розкрити і використовувати всі свої можливості!

#ублакитному #київублакитному #2квітня 

Інші новини