Перейти до основного вмісту
Час обирати здоров'я
Як допомогти підліткам, які мають конфлікт із законом?
23.12.2021
16:58

Як допомогти підліткам, які мають конфлікт із законом? Дистанційний курс від Центру громадського здоров’я

Центр громадського здоров’я розробив дистанційний навчальний курс для інспекторів, психологів та соціальних працівників центрів пробації, які працюють з неповнолітніми, що мають конфлікт із законом. 

Головною метою пробаційної роботи є профілактика та зменшення ризику скоєння повторних правопорушень та ресоціалізація підопічних шляхом комплексного впливу на особу соціально-психологічних методів. Завданням фахівців центрів пробації, в першу чергу, є доцільний підбір ефективних методів та форм впливу, які різняться залежно від низки факторів, в тому числі віку.

Курс має на меті допомогти фахівцям, які працюють із підлітками, доносити їм корисну та якісну інформацію про профілактику ВІЛ, ІПСШ та інших соціально небезпечних захворювань, вживання ПАР. Також у курсі йдеться про особливості роботи з підлітками, в тому числі і груп ризику, та про юридичні аспекти медичної допомоги підліткам. 

Даний курс дистанційного навчання буде цінним для всіх працівників пробації, які забезпечують виконання неповнолітніми кримінальних покарань без ізоляції від суспільства. Центр пробації підтримав впровадження цього курсу та використовуватиме його у своїй практиці. 

Опис вмісту курсу

У першому розділі «Особливості роботи з підлітками, які мають конфлікт із законом» йдеться про психологічні особливості розвитку дитини підліткового віку та соціальну ситуацію розвитку підлітка.

Зокрема серед основних рис соціальної ситуації розвитку підлітка є залучення у нову систему стосунків, опанування нових соціальних функцій та ролей, задіяність у різних видах суспільно корисної діяльності, розширення сфери спілкування та засвоєння нових способів соціальної взаємодії. 

При цьому дитина може проявляти девіантну поведінку: йдеться про вживання наркотиків та алкоголю, порушення психічного розвитку та соціальна й педагогічна занедбаність. Ці речі важливо розуміти та мати на увазі при роботі із підлітками, які мають конфлікт із законом. 

Другий розділ «Основи профілактичної роботи щодо ВІЛ, ІПСШ та інших соціально небезпечних захворювань» присвячений поширенню інформації щодо профілактики вказаних вище захворювань. 

Однією з уразливих груп щодо інфікування ВІЛ та загалом щодо виникнення проблем зі здоров’ям через спосіб життя та ризиковані поведінкові практики є підлітки та молоді люди, які перебувають у конфлікті із законом. Вікові психологічні особливості підліткового віку ускладнюють профілактичну роботу, оскільки для підлітків здоров’я не є значною цінністю.

Наступний розділ «Профілактична робота з дітьми щодо ПАР» розповідає про саме поняття психоактивних речовин (ПАР) та види залежності. Також працівники органів пробації можуть поділитися із підлітками етапами розвитку наркозалежності, описати як ПАР впливають на організм підлітка та як відбувається лікування. 

Розрізняють кілька етапів розвитку наркозалежності. Спочатку з’являється імпульсивний потяг до прийому ПАР, який більшою мірою асоціюється з позитивними переживаннями, проте згодом починає переважати компульсивний потяг, пов’язаний, головно, з потребою усунути негативні переживання. 

Незалежно від виду наркотичної речовини у поведінці, характері та фізіології людини настають зміни. При цьому можливі характерні прояви залежності від ПАР, на які слід звернути увагу і якнайшвидше вжити необхідних заходів. А визначити, чи вживає людина ПАР, можна із використанням експрес-тестів, які продають в аптеці.

У фінальному розділі «Юридичні аспекти надання медичної допомоги дітям» йдеться про базові міжнародні та національні акти щодо прав дитини в галузі охорони здоров’я, основні права дитини в галузі охорони здоров’я,  а також про додаткові  обов’язки та обмеження можливостей дитини з міркувань кращого піклування про її здоров’я.


 

Інші новини