Перейти до основного вмісту
Час обирати здоров'я
 В Україні стартувала інноваційна кампанія з профілактики ВІЛ "Вірю-Не вірю"
15.09.2016
15:54

В Україні стартувала інноваційна кампанія з профілактики ВІЛ "Вірю-Не вірю"

15 вересня 2016р. відбулася прес-конференція з нагоди презентації інноваційної кампанії з профілактики ВІЛ «Вірю – Не вірю», що продовжує Всеукраїнську інформаційну кампанію «Не дай СНІДу Шанс». Обличчям кампанії стала Посол доброї волі ЮНЕЙДС у Східній Європі та Центральній Азії пані Віра Брежнєва

У прес-конференції взяли участь: в.о. Міністра охорони здоров’я України доктор Уляна Супрун, Керівник Проекту «Консультування з ВІЛ/СНІД та підтримка інституцій», який виконується GIZ в Україні, пан Ніколас Хемпель, Регіональний директор ЮНЕЙДС у країнах Східної Європи та Центральної Азії пан Віней Салдана, Директор ДУ «Український центр контролю за соцхворобами МОЗ України» (УЦКС) професор Наталія Нізова, а також Посол доброї волі ЮНЕЙДС у Східній Європі та Центральній Азії пані Віра Брежнєва.

Кампанія «Вірю - Не Вірю» нагадує: «Не вір словам – вір лише фактам!». Кожен охочий має змогу безпосередньо пройти онлайн-тест (viryuneviryu.com), щоб перевірити власні ризики, пов’язані з випадковими знайомствами. Кампанія проходить у 2 етапи. Перший – розміщення інформаційних матеріалів (білборди та сітілайти), які провокують подумати про безпеку сексуальних стосунків. Наступний - розміщення зовнішньої реклами з ключовими правилами відповідальної поведінки щодо особистої профілактики ВІЛ (тестування на ВІЛ-інфекцію та користування презервативами). Також триває розробка нової інтерактивної електронної платформи, з якої можна буде дізнатися головні факти про ВІЛ-інфекцію та СНІД. 

«Ми вдячні нашим міжнародним партнерам за співпрацю задля більш ефективної протидії епідемії ВІЛ в Україні та змін у системі охорони здоров’я. Для нас дуже важливо підтримувати такі кампанії як «Не Дай СНІДу Шанс», яка є прикладом того, як мають реалізовуватися програми з профілактики в системі громадського здоров’я», - зазначила доктор Уляна Супрун.

Кампанія об’єднала зусилля Уряду України та міжнародних організацій - Об’єднаної Програми ООН з ВІЛ/СНІД (ЮНЕЙДС) та компанії Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, що діє за дорученням Уряду Німеччини. «Ми раді презентувати другу хвилю кампанії, яка є успішним прикладом застосування інформаційних технології у реалізації профілактичних програм. Ми вітаємо співробітництво з нашими партнерами і підтримаємо Україну у впровадженні нашої інформаційної кампанії, адже лише завдяки об’єднаним зусиллям представників усіх сфер ми зможемо досягти значних результатів», наголосив пан Ніколас Хемпель.

За останніми даними ЮНЕЙДС, у регіоні Східної Європи та Центральної Азії.з 2010 по 2015рр., приріст щорічних нових ВІЛ-інфекцій склав 57%.  Однак, боротьбі з ВІЛ у світі приділяється особлива увага. «Наша мета – подолання епідемії ВІЛ/СНІДу як загрози громадському здоров’ю до 2030 року. Саме таку амбітну, але реальну мету ставлять перед нами Цілі Сталого Розвитку, які були затверджені у вересні 2015 року та визначають пріоритети світового розвитку до 2030 року», зазначив пан Віней Салдана.

«В Україні кількість випадків інфікування ВІЛ залишається високою. Із майже 130 тис. ВІЛ-інфікованих осіб, які сьогодні перебувають під наглядом, абсолютна більшість – 87% - особи репродуктивного та працездатного віку (15-49 років). Попередити інфікування ВІЛ набагато легше, ніж лікувати людину все життя. Саме тому, важливість нової інформаційної компанії є надзвичайною для країни, яка проходить через випробування», наголосила пані Наталія Нізова.  

Кампанія закликає кожного взяти відповідальність за своє здоров’я та вірити реальним фактам. «Про що наша Кампанія? Про те, що вірити треба лише діям, а не словам. Банальні та прості речі рятують життя. Пройти тестування на ВІЛ,  використати презерватив під час випадкового зв’язку – це просто, але дієво. Я вірю у свій захист, але лише тому, що я доклала до цього зусиль», сказала пані Віра Брежнєва.

Згідно з останніми дослідженнями міжнародних експертів, українське суспільство не володіє достатньою інформацією щодо ВІЛ/СНІДу, мінімізації особистих ризиків інфікування ВІЛ та необхідності відповідальної поведінки. Зокрема, у 2015р. понад 60% опитаних респондентів серед загального населення та 67% опитаних серед молоді у віці від 15 до 24 років не проходили тест на ВІЛ. А 38% населення України не користуються презервативами, тому що довіряють своєму сексуальному партнеру. Також у суспільстві і досі побутують хибні стереотипи про СНІД – наприклад, 28% опитаних українців вважають, що інфікуватись ВІЛ можна через укус комара. Тож нова кампанія покликана мотивувати українське суспільство до тестування на ВІЛ, відповідальної поведінки та користування презервативами.

Інші новини