Перейти до основного вмісту
Час обирати здоров'я
01.02.2022
13:31

Алгоритм дій у разі отримання позитивного тесту на COVID-19

Залишайтесь удома та обмежте контакти з іншими людьми

Доречно також повідомити людей, з якими ви напередодні мали фізичний контакт, про позитивний результат тестування. До прикладу, якщо ви працюєте у великому колективі. Це потрібно, щоб унеможливити подальше передавання вірусу.
 

Зв’яжіться зі своїм сімейним лікарем і дотримуйтесь його інструкцій

Національна служба здоров’я України детально пояснила, як можна бути на зв’язку зі своїм сімейним лікарем

1. Наказ МОЗ говорить, що лікар надає первинну медичну допомогу під час особистого прийому пацієнта. Водночас, лікар може прийняти рішення надати таку допомогу дистанційно за допомогою засобів зв’язку, але відповідно до режиму роботи закладу, у якому він працює. Також потрібно враховувати, що в години прийому пацієнтів сімейний лікар не зможе відповідати на дзвінки та повідомлення.

Отже, який номер телефону давати пацієнту — власний чи контакт-центру або рецепції (реєстратури) закладу, лікар вирішує сам. Це його право, яке не варто порушувати. Так само, пацієнт має право дізнатися контакти, за якими він може звернутися в разі виникнення певних ситуацій. Це може бути, наприклад, номер телефону реєстратури амбулаторії.

2. Якщо ви отримали особистий номер лікаря або дозвіл писати повідомлення в месенджер, пам’ятайте про загальноетичні засади спілкування. Наприклад:

  • Домовтеся, у яких ситуаціях та в який час можна звертатися. Не варто дзвонити чи писати занадто рано чи пізно, вночі чи у вихідний, коли лікар відпочиває. Медичні послуги, які надають терапевт, педіатр та сімейний лікар, не належать до екстрених. Тому вони приймають пацієнтів лише в робочі дні та години.
  • Якщо лікар не відповідає на повідомлення або не піднімає слухавку, це може означати, що він веде прийом або зайнятий, і варто зачекати.
  • Коли ви пишете повідомлення чи телефонуєте, варто одразу назвати себе й перейти до суті питання. Не варто надсилати лікареві аудіо- та відеоповідомлень, їх не завжди зручно переглядати.
  • Якщо виникає невідкладна ситуація, потрібно телефонувати до 103 або самостійно їхати до приймального відділення лікарні. Воно працює цілодобово, і такі випадки не потребують направлення від сімейного лікаря.
  • У неробочі дні та години в амбулаторіях зазвичай працює черговий кабінет, туди також можна звернутися, коли у вашого сімейного лікаря вихідний.

Якщо йдете до лікаря на прийом, то обов’язково використовуйте засоби індивідуального захисту, уникайте великих скупчень людей та тримайте дистанцію. Узгодьте із лікарем час прийому, щоби не чекати в черзі та не поширювати COVID-19.

Чесно розповідайте лікарю про свої симптоми. Говоріть правду, не варто придумувати «додаткових» симптомів і станів, адже на основі обстеження лікар ухвалює рішення про спосіб лікування. Якщо ж не маєте жодних симптомів, так і скажіть. Бувають випадки, коли хвороба протікає безсимптомно або в легкій формі.
 

Викликайте «швидку» лише за необхідності невідкладної допомоги

Зараз в Україні на стаціонарне лікування госпіталізують пацієнтів середньої тяжкості та тяжких хворих.

Важливо, що рішення про госпіталізацію приймає лікар на основі проведеного обстеження. Телефонувати на 103 варто за наявності таких симптомів та станів, що виникають у пацієнтів із COVID-19:

  • біль у грудній клітці;
  • важкість дихання, задишка в стані спокою, ознаки дихальної недостатності;
  • сатурація з рівнем кисню в крові менше ніж 92%. Для вимірювання сатурації в домашніх умовах можна використовувати пульсоксиметр;
  • порушення свідомості;
  • інші ознаки, які загрожують життю та свідчать про критичний стан пацієнта.

Пам’ятайте, що COVID-19 швидко поширюється, тому не наражайте інших на небезпеку інфікування.

Інші новини