Сервіс HelpNow: актуальна інформація — оперативна навігація — комплексна координація
Сервіс HelpNow розпочав роботу 1 березня 2022 року у відповідь на кризову ситуацію, що склалася від моменту початку війни росії в Україні. Він надає інформацію українцям із ключових груп населення в контексті ВІЛ як отримати доступ до АРТ, замісної підтримувальної терапії, протитуберкульозних препаратів, ліків від вірусного гепатиту та психологічної допомоги як в Україні, так і за кордоном.
За перших два з половиною місяці роботи понад 1 000 людей із 35 країн світу звернулися до сервісу та отримали необхідну їм допомогу.
Сервіс співпрацює з урядовими (першочергово, з Центром громадського здоров’я) та громадськими організаціями, агенціями ООН і активістами як на регіональному, так і національному й міжнародному рівнях.
Аналізуючи роботу HelpNow, можна говорити про її успішність і винятковість. Й ось чому:
- Орієнтований на пацієнта підхід команди задля комплексного забезпечення потреб своїх клієнтів. Робота подібних сервісів сфокусована на повній автоматизації, за принципом «запит — загальна відповідь», що закладена в систему. Проте така інформація, яку отримує людина, далеко не завжди задовольняє її потреби в інформації, навігації або координації, вирішує ситуацію. Також потрібно враховувати — представники ключових груп є особливо уразливими та перебувають під впливом багатьох факторів. У випадку звернення до сервісу HelpNow, кожна заявка розглядається членом команди індивідуально, а звернення вважається скоординованим лише за умови отримання людиною необхідної допомоги. А якщо через певний час у клієнта сервісу знову виникне питання чи потреба в координації, він уже має перевірений, а головне, «живий» контакт, до якого може звернутись.
- Оперативність і кваліфіковане надання допомоги. Географія людей, які скористалися сервісом HelpNow щотижнево розширюється, як і база контактів дружніх організацій і медичних установ у всьому світі, які готові співпрацювати та допомагати українцям із ключових груп населення. Особлива увага приділяється й підтримці роботи з уже існуючими, надійними партнерами в реалізації поставлених цілей проекту, що від моменту запуску сервісу допомагають у наданні перевіреної, детальної й актуальної інформації (як-от Центр громадського здоров’я, Euroguidelines in Central and Eastern Europe (ECEE) Network Group та ін.).
- Широке охоплення каналами зв’язку. Кількість «точок входу» до сервісу HelpNow не обмежується однією, адже скільки людей, стільки і зручних для них способів бути онлайн. Наразі для отримання допомоги достатньо відправити запит на один із контактів:
- у Telegram: https://t.me/helpnowbot або знайти в браузері на https://web.telegram.org бот @helpnowbot;
- на електронну адресу: helpnowua@gmail.com;
- у Google-формі: https://bit.ly/3K9Tm4W;
- написати особисте повідомлення в Instagram: https://www.instagram.com/aph.org.ua/;
- написати особисте повідомлення у Facebook: https://www.facebook.com/SoSprojectEECA.
А отже, робота сервісу HelpNow дотримується трьох ключових принципів: «актуальна інформація — оперативна навігація — комплексна координація».
Сервіс працює в рамках проєкту «Відповідь на надзвичайну ситуацію у зв’язку з війною з метою підтримки внутрішньо переміщених осіб в Україні та українських біженців за кордоном — представників ключових спільнот», що реалізує команда Альянс Консалтансі в рамках регіонального проєкту МБФ «Альянс громадського здоров’я» #SoS_project, за фінансової підтримки Глобального фонду.